Matkonst när den är som bäst

0kommentarer

 

Imorse vaknade jag tidigt, gick ner och började göra mig klar, när jag plötsligt insåg att det inte alls var onsdag idag. Jag hade alltså tagit fel på dagarna och skulle inte till tandläkaren eller blodcentralen idag. 
Så typiskt mig. Jag hade kunnat bli arg, eftersom det uppenbarligen är lite irriterande, men jag hade inte lust. Så jag skrattade åt mig själv och sedan ställde jag mig och gjorde dessa helt underbara plättar istället.
HUR FINA ÄR DOM INTE? Ja, jag är nöjd över mitt mästerverk. Sjukt nöjd. 

Det är samma gamla vanliga protteplättar, recept hittar ni här. Enda skillnaden att mitt chokladpulver tagit slut, så fick använda mitt nya med smak at jordnötssmör. Det var ingen höjdare att dricka, men i denna smet passade den som handen i handsken.
Dubblade även andelen kakao till 2 tsk istället för 1. Cuz I löve chocolate.
Perfekt dietmat när man är lite sådär farligt sötsugen. 

Kommentera

Publiceras ej