what a beautiful day

0kommentarer

 
Det är visserligen -20 ute och med tanke på att jag fryser när det är 40 grader varmare så är ju detta hemskt för mig. En mardröm. Men en vacker sådan, det kan jag inte förneka.
Dessa bilder nog jag tidigare imorse när solen var påväg upp. Den lyste helt underbart varmt över det snötäckta landskapet. Och så länge jag satt i bilen med stjärtvärmare njöt jag av den fina morgonen. 


Det gick fint hos tandläkaren, de spände ställningen sjukt hårt på övrekäken. Så hårt att jag kände hur det började spänna redan då jag var där, så jag förväntar mig smärta redan ikväll, senast imorgon. 
De jobbar tydligen med att göra min smala övrekäke lite bredare som en förberedelse inför operationen.
Försökte även pressa dem på information angående operationen och väntetid. Hon sa att jag kan hinna göra den innan sommaren, men att det inte var någonting att hoppas på, utan att jag skulle sika in mig på att det kommer ta åtminstone hela våren och förmodligen en bit in på sommaren.
Herregud, hur less kan man bli egentligen? 
Det värsta är inte att jag måste borsta tänderna ca. 5 gånger om dagen, eller att jag har spänningshuvudvärk varenda dag. Eller att jag måste använda en nål för att kunna rengöra mellan tänderna och tandställningen eller att jag får skavsår.
Det värsta för mig är att jag inte kan planera någonting överhuvudtaget. Jag är så jävla låst.

Men det är bara att bita ihop ha-ha och försöka se det positiva och blicka framåt. Det finns värre saker, det är jag väl medveten om och jag ska absolut inte gräva ner mig över det här, men lite måste man ju få klaga. 
Tror det är viktigt att få ut irritationer, annars blir man bara deprimerad. Och det finns väl ingen bättre plats att göra det på, än på sin egen blogg? Right? Gymmet kanske. Eller nä, jag tycker inte om att träna då jag är irriterad. Då går det över till ilska istället. 

Kommentera

Publiceras ej