Saltsten från Himalayabergen

0kommentarer

 
Jag har faktiskt redan plockat bort julgrejerna, vilket är rätt ovanligt eftersom jag annars älskar julpynt. Men nu ville jag bara bort med allt och sätta upp mina vanliga grejer. Anledningen till detta var att jag köpt lite nytt som jag inte hann sätta upp innan jul + att jag fick bland annat lampan i julklapp och ville omedelbart testa den. 

Jag fick även en lykta som är samma som lampan, men bilden på den blev inte bra, så jag ville inte visa den.
Det är hur som helst en Saltstenlampa gjord på.. jaa... salt. Saltet finns längst ned på Himalayabergen och har många fördelar. Det sägs att när saltet blir varmt så skapar den balans mellan energier i luften. Den ska alltså göra att vi mår bättre och att kroppen blir mer balanserad. 
Just nu har jag lyktan bredvid min Jiaogulan-ört för att se om den påverkas. 
Man kan även köpa samma salt löst på påse till maten eller ett saltbad som är otrlogt bra för huden. 

Kommentera

Publiceras ej