Nyttig kvargsås

0kommentarer


Här har ni kvargsåsen som jag lovade att visa!
Det är bara ca. 2 msk kvarg och Soltorkade Tomater Creme från Zeta.

Man kan tro att Cremen är väldigt onyttig eftersom den är rätt oljig... och väldigt god, men man behöver såååå himla lite, vilket även resulterar i lite kalorier.

En hel burk är på 140 ynka gram vilket ger;
333 kalorier
7g protein
20g fett
32g kolhydrater
PER BURK och jag hade ca. en tsk till varje portion sås. Det blir med andra ord helt obetydliga kalorier och gram. 

Det blev dessutom skitgott, så det är perfekt. Detta lär jag köra på länge.


Annars då.. Det har varit en tung dag på jobbet, mycket tjat och ältande och skrik. Så jag var trött då jag slutade. 
For ändå till Korpen, trots att jag inte hade någon muskelgrupp att träna.
Så det blev (hör och häpna) uppvärmning 10 min på AMT'n och sedan intervaller på löpbandet i 20 min. Så 30 min cardio idag. Bättre än vanligt, haha. Jag hatar cardio. Äter hellre mindre. Men nääää, nu jävlar ska jag börja köra intervaller. Det var rätt kul ändå. 



Imorgon ska jag upp tidigt för att först fara till tandläkaren och mest troligt dra åt tandställningen (är så förbannatjävlaäckelless), byta gummiband och tjata om operationen. Vill bara göra bort allt nu.
Direkt efter ska jag till blodcentralen och ta lite prover. Har nämligen anmält mig att lämna blod, men det är ju inte alla som kan och får, så det är det jag ska kolla upp imorgon.
Så nu ska jag käka 400g kvarg, duscha och sedan få lägga mig i sängen. Som jag längtat efter den.

Kommentera

Publiceras ej