Middag om Liibee får bestämma

0kommentarer


Stod för middagen ikväll och då blir det självklart kyckling. Hehe. Jag tycker dock att jag har varit grym på att variera mina måltider nu under dieten, allt deffanpassat såklart. Trodde det skulle bli sammmaaaa hela tiden, men eftersom jag tycker det är kul att laga mat och testa nya kryddor osv så har det gått riktigt bra.

Denna måltid bestod av ugnstekt kyckling som jag även stekte snabbt i stekpannan efter för att få en liten yta (utan äckligt smör eller liknande).
Till det gjorde jag en tomatsås på ca. 1 dl passerade tomater, 1 msk Soltorkade Tomater-creme, basilika, oregano, färsk timjan, vitlökskrydda och naturell fetaost efter behag. 
En omelett på två ägg och 1/4 lättmjölk till det.

Har faktiskt inte räknat ut näringsinnehållet i förväg idag, första gången på aslänge.
Men jag känner typ att jag börjar få kläm på hur mycket jag stoppar i mig på ett ungefär, utan att räkna. 
Känner det oftast på kroppen också, om jag ätit för mycket eller för lite. 

Skulle gissa på att denna sås innehåller ungefär 150 kcal, kycklingen vet jag ligger på ungefär 200-300kcal. Vägde det inte ens, men jag börjar lära mig att se mängden med ögat nu när man sett den några gånger. Äggen räknar jag ca. 85kcal per ägg + lite mjölk på kanske 40 kcal. 
Rena gissningar nu, ska räkna ut mer noggrant sen så jag är säker på att jag fått i mig allt. Har en tendens att äta för lite protein och för mycket kolhyrater annars, hehe.
Men det kändes i alla fall som en bra måltid. Blev mätt, men bara lagomt och på rätt sätt. Mycket protein och lite kolhydrater. Kanske lite mycket fett med Soltorkade Tomater-cremen och fetaosten, men har inte ätit något annat idag som har innehållit speciellt mycket fett, så det jämnar ut sig.

Och nu babblar jag på här.. haha. 
Vi hörs sen!

Kommentera

Publiceras ej