LEGDAY = BEST DAY

0kommentarer

Såååååååå slut efter kvällens benpass. Alltså shit. Jag skulle visa mamma och pappa här hemma en ny övning jag gjorde idag, men jag orkade inte ens slutföra den.. utan vikt. Haha, helt galet på riktigt. 


Såhär såg mitt pass ut idag:
¤ Lårpress för framsida lår - 10 x2 uppvärmningsset, 6-10 x4 vanliga.
¤ Lårcurl för baksida lår - 6-10 x4
¤ Utfall i smithen med ett ben uppe, utsträckt bakåt på en pall - 5-10 x4 på varje ben såklart
¤ Mellansmala knäböj 10 x2 uppvärmningsset, 6-8 x3 vanliga
¤ Sumosquats på stepbrädor (ska förklara) 5-15 x5


Sumosquats på stepbrädor innebär att jag tar två stepbrädor och ställer dem bredvid varandra på längden med ett mellanrum på ca. 0,5 meter. Sen ställer jag mig med ganska breda ben och tårna pekandes lite utåt på brädorna, tar en kettlebell och knäböjer så långt ner jag kan.
Om ni fortfarande inte förstår kan ni kika in HÄÄÄR.
Det var dessa jag inte klarade av att göra EN gång när jag skulle visa mina föräldrar. Haha, jag kom verkligen inte upp, utan var tvungen att sätta mig ner på golvet och gå upp på ett annat sätt. Så jag tipsar verkligen den övningen, riktigt jobbig!

 
Nu ska jag käka detta  duscha och sedan hoppa i säng!

Kommentera

Publiceras ej