Frågor och svar angående dieten

0kommentarer

Fick en fråga här på bloggen idag och tänkte att jag kunde svara för alla, det kanske är fler som undrar över detta? :)


"Vad är ditt mål med den här dieten och hur länge ska du äta som du gör? Att dricka exempelvis ett halvt glas vatten efter varje tugga känns ju inte så himla kul/nyttigt och heller inte någonting man kan njuta av en längre tid :) 


Känner du inte att det skulle vara bättre att bara leva en hälsosam livsstil och äta bra och mycket mat rakt igenom (så att du har mer energi) istället för att hålla på som du gör? :) Känns inte som att det är så hälsosamt det du gör just nu. 

Hur ser du själv att ditt synsätt är kring mat? Jag har följt din blogg länge och har sett att du pendlar med att äta vad du vill och inte bry dig, till att äta strikt och vice versa. Är inte det jobbigt? Hur tänker du? Jag skulle bli galen av det, haha :) 

Tacksam för svar! Och bra blogg för övrigt :)"



Hej! 

Att dricka vatten har alltid varit ett stort problem för mig eftersom jag alltid dricker för lite.
Så att dricka mellan varje tugga är bara ett sätt för mig att få i mig det jag behöver! Och jag ser inte vatten som någonting onyttigt :D
Klart det är jobbigt att dricka fast man inte är törstig, men jag vet att jag måste eftersom vatten är så pass viktigt. Tänker jag inte på att dricka så gör jag inte det heller, kan gå en hel dag utan att jag fått i mig någon vätska.

Jag lever redan hälsosamt sedan en lång tid tillbaka, så brytt mig om vad jag äter skulle jag säga att jag alltid gjort. I alla fall sen jag började träna seriöst och ta hand om mig själv på riktigt.

Du har helt rätt i att jag pedlat lite mellan olika livsstilar, just för att hitta det som passar mig bäst.

Nu går jag på diet för att bli så fit som möjligt till sommaren, det är mitt mål just nu.
I vanliga fall äter jag frukost, lunch och middag precis som de flesta andra, men nu under dieten kör jag periodisk fasta där jag försöker dra ner på framförallt kolhydrater. Och jag mår så bra på periodisk fasta att jag inte förstår varför jag inte kör det året runt. Man kan ju deffa, bulka och hålla vikten med PF, vilket är grymt!
Men jag äter fortfarande allt jag behöver och unnar mig 1-2 gånger i veckan. Så du behöver inte vara orolig över att jag inte är hälsosam! :D

Och jaaaaa, ibland blir man verkligen galen, haha, men jag ser det som en utmaning och när man kommer in i det och ser förändringar och framsteg så blir det verkligen roligt!

Annars så älskar jag mat. Och glass. Och choklad. Ååhh choklad, det bästa som finns!

Tusen tack för att du läser min blogg och tycker den är bra, underbart roligt att höra! :D

 

Kommentera

Publiceras ej