catch my bad dreams and let the good ones pass through

0kommentarer


Inatt drömde jag att jag skulle till en fest, men stannade istället hos mormor och pratade med henne. När jag tillslut bestämde mig för att gå, så tog jag mig aldrig fram. Jag bara gick och gick längst samma jävla väg hela drömmen tills mina fötter skavde och ömmade. Vägen tog liksom aldrig slut, den var bred och lång och såg exakt likadan ut hela tiden. Det höll på att bli natt och jag visste att jag inte skulle hinna till festen, vilket gjorde mig ledsen..
Var lite nyfiken över vad det möjligtvis kan betyda (även om jag inte tror helhjärtat på drömtydning) så kollade upp lite olika ämnen från drömmen:


"Om du drömmer att du går en lång sträcka till fots, betyder det att du ska triumfera över dina fiender. Om du drömmer att du går tills du får ont i fötterna är det ett varsel om att du ska lida brist på mat."
- "...du ska lida i brist på mat" - kan ju inte bli tydligare än vad det är just nu. Detta var till och med lite obehagligt eftersom en hård deff väntar.


"Om du drömmer att du misslyckas med något betyder det att dina ansträngningar ska krönas med framgång."
-Jag trodde att misslyckade skulle betyda någonting dåligt, men tydligen inte. Kanske syftar det på mina ansträngningar inom träningen, eller också jobbet jag lagt ned på att ta hand om mig själv och min kropp, kanske kommer jag märka att det lönar sig? 


"Drömmer du att du är ute och promenerar på natten väntar besvikelser och ekonomiska förluster."
-Jag tror att det handlar om mitt jobb just nu, jag jobbar knappt och får därför ingen lön = besvikelser och ekonomiska förluster. Kanske betyder det även att jag kommer spendera lite av mina sparade pengar?


"Om en gammal kvinna visar sig i din dröm är det ett gott omen som förebådar trygghet, välstånd och trevnad."

-Mormor representerade alltså tygghet, välstånd och trevnad och det känner jag verkligen igen mig i för tillfället. Jag är verkligen nöjd och belåten vad gäller livet = trevnad, jag är otroligt trygg i mig själv = trygghet och jag mår bra och känner mig stark =välstånd.


"Väg - du är på väg någonstans. Lägg märke till vilka känslor du hade i början av drömmen och i slutet av drömmen. Slutet visar hur du hanterar det som drömmen berättar för dig om."
-Detta kan jag dock inte förklara. I början av drömmen var jag förväntansfull, men sen blev jag ju som sagt ledsen då jag missade festen, "..slutet visar hur du hanterar det som drömmen berättar.."
Drömmen berättar att jag är påväg någonstans, men att min stora förväntan över resan istället kommer leda till besvikelse/sorg?
Syftar det på att jag ska åka någostans, men att det inte blir som jag tänkt mig?
Eller syftar det på en innerlig resa? Jag är påväg att förändras men målet blir inte bra?
Eller syftar det på det kroppsliga? Min resa med träning och diet och att jag inte kommer bli så nöjd som jag hoppats?


Undrar vad jag kommer drömma inatt.

Kommentera

Publiceras ej