14-rutinen

1kommentarer




Det bästa med att dieta är rutinerna. Kommer man in i dem är det så mycket enklare. Jag har aldrig lyckats tidigare, men denna gång lovade jag mig själv att skapa rutiner, just för att jag denna gång verkligen vill klara det. 

Detta är min 14-rutin/mål 1 när jag är hemma:
¤ 1-2 ägg med 50-100g köttfärssås
¤ en proteindrink eller annan proteinkälla så som keso eller kvarg
¤ maaaasssaaa vatten
¤ min dagliga dos av Chiafrön
¤ min Ripped Hardcore-tablett (som jag förävrigt ska berätta mer om då jag testat den en längre tid)

(När jag inte är hemma byter jag mål 1 med mål 2. Mål 2 är en färdig matlåda med mer kolhydrater. Men då äter jag ju istället mål 1 på kvällen vilket betyder att jag ändå fått i mig samma grejer, bara i fel ordning)

Efter det första målet på dagen är jag oftast väldigt mätt.. och då menar jag VÄLDIGT. Förmodligen på grund av all vatten jag dricker. Försöker dricka ett halvt glas efter varje tugga och för er som känner mig vet hur små tuggor jag tar, vilket betyder att det blir många glas vatten i slutändan.  

1 kommentarer

Anonym

09 Jan 2014 18:51

Vad är ditt mål med den här dieten och hur länge ska du äta som du gör? Att dricka exempelvis ett halvt glas vatten efter varje tugga känns ju inte så himla kul/nyttigt och heller inte någonting man kan njuta av en längre tid :)

Känner du inte att det skulle vara bättre att bara leva en hälsosam livsstil och äta bra och mycket mat rakt igenom (så att du har mer energi) istället för att hålla på som du gör? :) Känns inte som att det är så hälsosamt det du gör just nu.

Hur ser du själv att ditt synsätt är kring mat? Jag har följt din blogg länge och har sett att du pendlar med att äta vad du vill och inte bry dig, till att äta strikt och vice versa. Är inte det jobbigt? Hur tänker du? Jag skulle bli galen av det, haha :)

Tacksam för svar! Och bra blogg för övrigt :)

Kommentera

Publiceras ej