NYA UTMANINGAR

0kommentarer


Nu är fastan i princip avslutad. "Frukost 11.00", vilket är tidigt när man annars börjat 15.
Trodde jag skulle få lite ångest, men det känns faktiskt bra. Än så länge. Måste bara vara riktigt noga med att inte äta för mycket nu.
Mjukstartade med två naturella riskakor, lite jordnötssmör och några bananbitar toppade med kanel. Det är ju verkligen inte en bra frukost, men jag tänkte att kroppen ska få vänja sig lite innan jag kör igång ordentligt.
Varför jag slutar med fastan är för att jag känner att det inte alltid funkar för mig. Oftast gör det det, men ibland så vill man kunna träna innan klockan tre på dagen och att inte kunna göra det har varit besvärligt.
Exempelvis imorgon hade jag varit tvungen att ha vilodag just för att jag inte skulle hinna träna och när det blir så, då måste man själv kunna inse att det är dags för förändring. 
Så från och med imorgon ska jag börja äta "normalt" igen. Fortfarande deffa, absolut, men det blir frukost lunch och middag + nåt mellanmål beroende på hur dagen ser ut.
Det svåra nu är att planera om alla måltider, ohlordhavemercyonme.
Jag har ju liksom levt på tre mål om dagen och på de tre målen har jag ätit hela mitt dagliga energibehov som just nu ligger på ca. 1300 kcal. Det vill säga att varje måltid legat på ca. 400 kcal, vilket med andra ord är rätt stora mål när man äter rätt "cleant".
Nu blir det en helt ny utmaning. Dessa få kalorier ska jag nu få in på minst 5 mål. Det kommer bli sjuuuukt svårt att inte äta för mycket. 
Måste tänka till när jag lägger upp mitt matschema nu, jesuschrist.

Men med utmaningar växer man! Mentalt syftar jag på då, hehe. Så nog ska jag klara det här. Hejaheja.

Kommentera

Publiceras ej