nackdelar med att träna

0kommentarer


 
Fy vad fula mina ben är nu. Har seriöst 6 blåmärken just nu, hur sjukt är det?
Jag vet att ett är från förrförra helgen då vi var ute på krogen, hur jag fått det är lite oklart, men jag hade det i alla fall då jag vaknade. 
Resten, det vill säga 5/6 har uppkommit vid träning. Ett par är från marken i söndags och minst ett på var sitt knä från Tabatapasset i måndags. En nackdel med att träna. Inte den enda dock. Finns faktiskt rätt många, om man nu vill vara sån. 

Jag tycker att nackdelarna är:
¤ blåmärken överallt
¤ fula förhårdnader i händerna
¤ konstant träningsvärk
¤ att man måste äta så mycket
¤ att håret slits av alla duschningar
¤ att man måste orka hålla igång även när motivationen är nöll.

Dessa nackdelar är dock skrattretande löjliga om man jämför dem med alla fördelar. Skulle ta flera dagar att skriva upp allt som är bra med att träna, men i grund och botten är det ju välmåendet, att man mår bra inside and out liksom.

Kommentera

Publiceras ej