Träning ger färdighet

0kommentarer

Tänkte att jag skulle uppdatera er med vad som händer med yogautvecklingen, precis som jag gör med gymträningen. 

Vill bara påminna er om att när jag började köra yoga så var det mer som vanlig stretching. Bilderna här nedanför ser kanske inte mycket ut för världen, men med tanke på att jag startade på en stretching-nivå så har jag i alla fall kommit någonvart! Och ursäkta om vissa av bilderna suger, men både mamma eller pappa är värdelösa på att hantera en kamera, så jag ville inte ens att de skulle hjälpa, haha! Så detta är med självutlösare, vilket är svårt att använda när man ska hinna ta kort på någonting sånt här! Så ha förståelse tack :)


1. Då jag började kunde jag nå rätt bra med fingertopparna om jag böjde knäna lite och hade stretchat ganska länge innan. Nu kan jag gå ner så här i princip när jag vill! Nästa mål är att kunna luta överkroppen mot benen och inte ha något mellanrum.
___________________________________________________________________________________________

2. Detta är någonting nytt jag börjat med. Kan bara stå i ca. 5 sekunder efter att jag försökt hitta balansen en stund, haha. Armarna ska vara i 90 grader och tillslut skulle jag vilja kunna flytta benen lite som jag vill medan jag står så här. Men ett steg i taget!
__________________________________________________________________________________________

3. Första gången jag testade detta så kunde jag inte ens ha en fot uppe medan jag lät den andra vila i vanlig skräddarställning. På första bilden tycker jag att jag fått till fötterna bra, vill ha upp både, men framför allt det vänstra liiite mer, men annars så! Vill kunna stå så och balansera på knäna mer än någon sekund som jag kan nu. På andra bilden håller jag på att ramla, foten rinner av och handen kommer fram som stöd. Haha, men det är helt okej att ramla!
___________________________________________________________________________________________

4. Första bilden är mer rättvis. Jag tar mig upp som på andra bilden (uppenbarligen), men det gör väldigt ont och kan inte stå så längre än någon sekund. Den första bilden är alltså som sagt mer rätt. Målet är att få benen betydligt rakare och komma lite mer uppåt med överkroppen, meeeeeen det kommer nog. Andra bilder ser faktiskt rätt bra ut, förutom de böjda benen och det är synd att det inte är det "normala"!



Såhär kan det alltså se ut en kväll här hemma. Försöker testa någonting nytt lite då och då, men fokuserar helst på det jag vill förbättra först. Ärligt talat trodde jag aldrig att jag skulle klara någonting av det här då jag började, men med lite envishet, träning och ett starkt psyke så har jag ju faktiskt klarat det. Och då bryr jag mig inte om att det inte är helt perfekt. 
Försökte ställa mig mot väggen både på händerna men också på huvudet med armarna som stöd tidigare ikväll, mamma hjälpte mig upp mot väggen bara så jag skulle få känna hur det kändes. Vågar nämligen inte trycka/hoppa upp mig själv än, haha. Är lite feg. Efter det kom jag själv upp EN gång snabbt mot väggen, men hittade aldrig någon balans utan ramlade mot skafferiet direkt. Mamma höll på att skratta ihjäl sig och det måste man väl få göra. Som sagt, det är helt okej att ramla, det är okej att göra illa sig och bli arg när man misslyckas, så länge man ställer sig upp och testar igen tills man klarar det!


Nu ska jag gå och duscha en snabbis (ni ser ju mitt flottiga hår), sen sätta mig i soffan och ta det lugnt. Känner mig så jävla värd det, haha!

Kommentera

Publiceras ej