the greatest love of all

0kommentarer



I många år har jag mått dåligt, både fysiskt och psykiskt. Jag har spenderat så myckt tid och energi på ett krig med mig själv.
Jag vet att det kommer tider då jag kommer ifrågasätta mig själv och vem jag är. Att det kommer finnas tillfällen då jag kommer vara osäker och rädd, men ändå så känner jag att jag har hittat mig själv. Jag är äntligen trygg i min egen kropp, jag känner att det är i den jag hör hemma och jag är STARK. Jag är inte längre rädd för vad jag kommer att möta i mitt liv.
Jag har aldrig tidigare känt något som liknar det jag känner nu. 
Det går inte att beskriva känslan. Det är som om jag vaknat på nytt. Jag ser världen och allt runt omkring mig på ett helt annat sätt.
Jag har känt kärlek till andra, men nu äntligen har jag lärt mig att älska mig själv. 
Med denna kärlek kan jag göra vad som helst. Att älska sig själv är så underskattat. Jag önskar att alla fick uppleva det jag gjort. Jag känner mig speciell och unik och helt fantastisk. 
Självklart har jag mina moments, men det är ingenting som drar ner mig. Jag tar till mig av det dåliga och sorgliga, sen växer jag utifrån det. 
Jag är så lycklig över att få vara jag, även om jag har skavanker som jag ibland önskar att jag kunde "fixa". Jag är frisk, kry och glad och det ska man inte ta förgivet.

Precis efter mitt förra inlägg då jag skev om Elina så blev jag ju tvungen att gå in på hennes blogg, jag skrollade ner och kollade mest igenom bilderna om jag ska vara ärlig. Men så for jag förbi en längre text och fick bara en känsla av att jag skulle stanna upp och läsa det. Mitt i denna text skriver hon "Att leva och vara frisk är en gåva. Ta vara på den tid du har. Ha inställningen att det här SKA bannemej bli en bra dag. Stöter du på svårigheter, ta itu med dom direkt, på bästa sätt, och gå sedan vidare. Älta inte. Ångrar du något, tänk igenom det riktigt noga, analysera dig själv, be om förlåtelse om du tycker att du gjort något fel, gå sedan vidare och var stolt över dig själv." 

Jag är så sjukt glad över att jag stannade precis på denna text, för det hon skriver är som taget ur mitt huvud och hjärta. Jag kan inte ha skrivit det bättre själv. Tänk på det. Läs meningen ett par gånger. Fundera vad som faktiskt står. Vad det betyder. Ta in det. 
Gräv inte ner dig i det förflutna, på det du inte har och på dem du inte har. Visa istället tacksamhet över att du finns här och nu, på allt som finns runt omrking dig och på mäniskorna i din närhet. 
Älska dig själv, för innan du gör det kan du inte heller älska någon annan fullt ut. 
Whitney Houstons "Greatest Love Of All"säger allt.

Och med det säger jag godnatt. Jag lägger mig med en helt underbar känsla i kroppen. Ni borde göra detsamma, för ni är alla helt unika och fantastiska. 

Kommentera

Publiceras ej