the curative power of a cup of tea

0kommentarer



Mitt gröna te med riktiga blommor och blad. Ner med en dutt lättmjölk sen är det en fröjd för munnen. 

Detta passar verkligen perfekt nu, ska rena kroppen med varmt vatten och nyttigheter.
Unnade mig nämligen en tallrik vaniljglass med oboy tidigare ikväll. Ångrar det inte alls faktiskt, men det är nog för att jag är strikt under alla andra dagar föutom mina 1-2 ätardagar.
Förut körde jag ju också på ätardag, men då var jag inte alls nyttig under veckorna, även om jag trodde det. Unnade mig saker heeeela tiden. Mår så himla mycket bättre nu då jag inte gör det.
Önskar att jag kunde hålla mig borta från mer fett dock, men jag älskar verkligen sås och smör på mackor osv. Jag äter mindre fett för varje vecka, men jag vet ändå att jag äter för mycket. Ska verkligen försöka sänka mängden.
Ska även försöka tappa sötsuget ännu mer än jag redan gjort. Det är liksom ingenting jämfört med vad det var förr, haha det var helt sjukt. Har inte alls samma behov av det längre, även om jag tycker att det är gott. Hehe. Nu nöjer jag mig liksom iaf. Förut kunde jag äta hur mycket som helst.

En händelse som jag aldrig glömmer och som kommer upp på tal rätt ofta, just för att det är så jävla sjukt, är den gången jag och Anna skulle käka glass. Det var ju fleeeera år sen, men jag vill bara berätta och beskriva för er hur det var. Ni vet de där 2 liters glassförpackningarna som man köper för hela familjen. Jag och Anna köpte var sin sån och dränkte dem i oboy. Anna orkade knappt en tredjedel. Jag däremot åt upp hela min. Alltså TVÅ LITER GLASS. Och inte nog med det, jag åt även upp det Anna hade kvar, dvs. över en liter glass till. 
Så nu vet ni hur det var för mig! Då jag tänker tillbaka på det nu tycker jag lite synd om mig själv. Det är ju självklart svinkul.. men samtidigt så var det ju tragiskt. Hade ingen sm helst stopp, blev aldrig mätt eller började må illa. 
Nu däremot åt jag som sagt bara en vanlig tallrik, precis som alla andra gör, och jag ver helt nöjd. Känns så himla bra och jag är så stolt över mig själv. Det har fan inte varit lätt, det ska jag tala om för er! Kanske låter töntigt för andra, men tänk er att inte kunna sluta äta, att aldrig känna sig mätt eller nöjd. Huvva. 

Imorgon ska jag hålla mig borta från onyttigheter, vill bara ha en ätardag denna vecka.  Kommer dock bli svårt, vi kanske ska till IKEA och jag ääääälskar att åka bil och käka godis, haha. Men jag får väl ta med mig en banan och mumsa på, heehee.

Kommentera

Publiceras ej