Snart 2-års firande med min metallbit

0kommentarer


Var så himla trött då vi kom hem idag att jag inte orkade blogga överhuvudtaget. Vi var som sagt på IKEA och vi svängde även förbi gallerian i Finland. Fick med mig lite smått och gott och en kameraväska som jag ska visa imorgon!


Om ni undrar vad det är för bild där uppe så ska ni veta att denna är tagen för snart två år sedan.
Den 19 november 2011 satte jag in tandställningen och om ca 30 dagar är det hela 2 år sen. Fattar ni hur sjukt det är?
Jag fick information om att den skulle sitta på i 2, 5 - 3 år och jag har ju operationen kvar och ca. 6 månader med tandställning efter den så tidsplanen stämmer nog riktigt bra.
Kan meddela att jag är fruktansvärt less nu. Skavsår hela tiden, måste borsta tänderna flera gånger per dag, konstant spänningshuvudvärk osvosv. Men jag hoppas i alla fall att det kommer bli bra i slutändan.
Lite orolig över operationen eftersom det finns risk att få kroniskt känselbortfall på hakan. Det är ingenting som syns eller påverkar fysiskt, men psykiskt sett kan det vara jobbigt och obehagligt. Men man vänjer väl sig. Har jag vant mig med vassa metall och stålbitar i käften borde jag kunna vänja mig vid att hakan är lite lost.

Ser ni hur mycket mitt hår har växt också? Yay! Stay positive!!

Kommentera

Publiceras ej