Naturgodis

0kommentarer



Igår när jag fick veta att jag skulle jobba natt så gick jag på coop för att köpa mig någonting gott. Min kollega satt och käkade chips och godis, men jag var inte så jättesugen (WHO ARE YOU AND WHAT HAVE YOU DONE WITH LIIBEE??), så jag köpte mig bara lite naturgdis. Med betonging på lite.
Detta blev kvar och det är ändå mer än hälften av det jag åt igår. Desutom älskar mamma också sånt här och jag delar självklart med mig till henne.
Så i helgen blir det ingen riktigt monster-ätar-dag.. tredje helgen i rad. Jag undrar om detta är tillfälligt eller om jag faktiskt lärt mig att sänka sötsuget Jag hoppas på det andra alternativet! 


De två godaste är en av de stora vita som ni ser på bilden. Den med röda bitar i. Det är en yoghurtdoppad jornöts- och jordgubbsmix. Den är helt underbar.
Min andra favorit ligger längst ner på botten, men syns inte på bilden. Det är helt enkelt ett tranbär med ett överdrag av mörk choklad. MUMS.
Lika onyttigt som godis, visserligen, men mycket godare. Och så äter man inte lika mycket just därför att det är så dyrt. Haha, win-win typ. Fast jag vet inte om det är exakt lika onyttigt som godis, nötter och bär borde väl ändå vara bättre än typ colafyllning eller nougat, även om det är täckt av choklad och innehåller mycket socker?

Vad vet jag? Det känns i alla fall bättre. Borde kanske kolla upp det där sen!

Kommentera

Publiceras ej