Järnrik mat

0kommentarer



 
Järn bidrar, som de festa kanske vet, till minskad trötthet och utmattning, så idag tänkte jag till då jag gjorde min lunch. Det blev alltså blodpudding som är fullt med järn! Till det blev det keso och Önos lingonsylt. Jag äter dock inte keson samtidigt idag,utan en stund efter, just för att kalcium hämmar järnupptaget. I vanliga fall spelar det ingen roll för en person med normala järnvärden, men jag tänkte eftersom jag ville få i mig så mycket järn som mjöligt just idag så gjorde jag så. 

130g blodpudding
50 g keso, låg fetthalt
35g Önos lågkalori lingonsylt

380kcal, 19g protein, 27g kolhydrater, 13g fett.
______________________________________

Köttfärssås och spaghetti står på middagsschemat idag och jag gissar på att det kommer bli gryyymt gott. Recept kommer absolut upp om det blir gott. 

Kommentera

Publiceras ej