Bara så jävla glad helt enkelt

0kommentarer



Denna dag kan inte ha startat bättre.
Först vaknade jag och var så glädjefylld över allting. Jag sov så gott hela natten och drömde ingen mardröm för ovanlighetens skull.

Jag var stolt över mig själv sen gårdagen då jag stod emot massa frestelser som onyttig mat, fika, godis osv. På IKEA tog jag en kycklingfilé, bytte ut pommesen mot några potatisar och bea:n mot tomatsås. Tog ingen efterrätt till skillnad från de andra och åt inte en enda godis på hela hemresan även fast resten av familjen mumsade i sig för fullt. Inte heller åt jag när godispåsen stod framme på vardagsrumsbordet hela kvällen heller. Jag var så himla duktig. 
Dessutom som slösade jag inga pengar igår, vilket jag är stolt över, eftersom jag har en tendens att alltid lyckas kasta mina pengar på onödiga saker.

Jag var så glad, att när jag kom upp ur sängen så var jag pigg och så himla redo för dagen. Jag tittade ut genom fönstret och då jag såg alla underbara höstfärger blev jag rörd. 
Som om det inte skulle vara nog så fick jag sålt min moppe, 9000:- rikare bara så där. Bara för det så ska jag unna mig någonting idag. Inte godis eller shopping, utan någinting fint. Ska för det första unna mig ett långt pass på Korpen utan att stressa, sedan ska jag köpa mig någonting som gör mig glad. Vi får se vad det blir!


Hoppas ni hade en lika bra morgon och start på dagen som jag. 
Nu ska jag käka en galet god senfrukost, som kommer smaka extra gott tillsammans med mitt goda humör. Egentligen är det ju lunchtime, men inte spelar väl det någon roll. Äter när jag vill!!!!

/Påtända tjejen. Skoja är bra high on life

Kommentera

Publiceras ej