the good old way

0kommentarer


Hade ju som redan sagt hejdå i förra inlägget, men jag kände ändå att jag ville kika in en sista gång innan jag går och lägger mig. Varit lite off här senaste tiden, mest för att jag prioriterat annat, men också för att jag inte haft lust då jag haft tid. Men sen kände jag att det här är ju för min egen skull, för att jag ska kunna kolla tillbaka och minnas. Så nu ska jag försöka uppdatera lite mer, så länge det inte blir ett stressmoment. 


Ikväll gjorde jag kvällsfika som på gamla goda tiden. Stekt ägg med grillkrydda på rostat, brunt bröd. Blev lite nostalgisk, det var nämligen så här jag lärde mig äta ägg. Jag tyckte ju verkligen inte om det förut, alltså verkligen inte. Spydde typ av lukten. Så jag stekte ägget väldigt hårt och körde på riiiiiiikligt med grillkrydda så det inte skulle smaka ägg. Så skulle jag nog inte ens kunna äta det idag, hahah usssch, men det var i alla fall gott då. Nu älskar jag äggsmaken.
Nästa mål är att lära mig äta kokt ägg, aldrig smakat det. Alltid varit väldigt kräsen och det är inte förän nu det senaste året jag vågat testa saker. När jag tänker på allt gott jag missat blir jag typ ledsen, haha. Det är först nu jag lärt mig äta bland annat lök, müsli, krossade tomater och bär. Och det är bara några få grejer av alla. Så sjukt egentligen.
Men jag är glad att jag vuxit, på alla sätt, inte bara med maten.. För det känner jag verkligen att jag gjort. Och gör, varenda dag. 

Godnatt så hörs vi imorgon. Ta hand om er. På riktigt alltså. Och om era nära och kära.

Kommentera

Publiceras ej