Organic, all natural makeup

0kommentarer






 
 
Detta hämtade jag precis från postlådan. Ekologiskt, 100% naturligt smink.
Två olika rouge, ett naturfärgat och ett lite rödare. En concealer, en brun mascara, en ögonbrynsskugga och ett läppbalsam.

Så himla nöjd. Ska testa det imorgon. Det var inte speciellt billigt, men bra för mig och det är det viktigaste.
Grejen är att jag inte sminkat mig på vardagen på hur länge som helst, just för att jag inte trivs med att kladda massa kemikalier och konstgjorda ämnen i mitt ansikte. Men nu kommer jag kunna sminka mig utan dåligt samvete, så himla bra! Har saknat att få fixa mig faktiskt! 
Detta smink innehåller alltså inga tillsatser, utan är gjort av endast naturliga och ekologiska grejer. Exempelvis frukt- och bärextrakt och mineraler.

Det här är att ta hand om sig själv på hög nivå, enligt mig. Tycker vekrligen det är superviktigt att inte bara tänka på vad man stoppar sig, utan även  sig. Tänk på din hy och ta hand om den! 

Kommentera

Publiceras ej