magisk gröt

0kommentarer



Jag har aldrig tyckt om havregrynsgröt och naturell havregrynsgröt smakar ju rent utav skit. Men eftersom jag vet att det är en jättebra frukost, och kul att variera lite från kvarg + hallon, så har jag desperat försökt hitta något som gör gröten godare. Har provat massa olika kombinationer, men ingen har varit god, tills nu. 
På Opalen tillagade de gröten genom att koka havregrynen, vattnet, hallon, banan och kanel och kardemumma tillsammans. Så idag gjorde jag en liknande variant, eftersom jag tyckte att det lät spännande.
Jag gjorde precis som dem, förutom att jag inte stoppade i bananen under kokning, utan mosade den och satte den på isället + lite kanel på det!
Och vet ni vad? Jag tyckte till och med att det var GOTT. Det var inte ens "jaa det går ner" som jag trodde att jag skulle tycka, utan det var rent av smaskigt. 
Så detta rekomenderar jag starkt. Ska absolut göras fler gånger!!

Jag använde förövrigt lite mindre än en halv banan och det räckte faktiskt gott och väl! 

Kommentera

Publiceras ej