lyx för mig

0kommentarer


Hejhej! Nu har jag kommit hem efter en lång dag i centrum.
Startade dagen med en ofrivillig sovmorgon som gjorde att jag åt frukost 10.45 och lunch en halvtimme senare. Mådde smått illa då jag satte mig på bussen 12. 
Då jag kom till Korpen insåg jag att mina träingstajts låg upphängda i torkskåpet hemma, så jag och Sofia drog på Åhlens och köpte ett par vanliga vardagstajts för 150 onödiga kronor. Det funkade men var iiiiinntee optimalt. 

Idag hade jag och Sofia stämt in så att i båda hade be på schemat. Och även fast vi körde i pincip individuellt så är det ändå kul att ha någon att prata med i vilopauserna och någon som tvingar en att höja vikterna och någon som ger tips på nya övningar. 
Fick till ett riktigt bra pass idag faktiskt, så det var roligt.

Vi bestämde också att vi tillsammans ska börja dieta efter jul, vilket är om en månad ganska precis. Så idag när mamma frågade om vi verkligen måste göra någon nyttig middag idag och om vi inte bara kunde äta något lätt så svarade jag faktiskt OKEJ. Så ikväll är det pannkaka till middag. Kom inte ihåg sist jag åt pannkaka. Har unnat mig plättar någon ätardag, men pannkaka var så jääävla länge sen. Och jag tänkte att eftersom det kommer bli sjukt jobbigt om en månad (ska berätta mer om detta senare) så passade det bra att bara unna sig sånt skit nu. Så idag blev mamma lycklig.

Hur som helst.. efter att mamma slutat gick vi på stan. Köpte ett par grå träningstajts som jag suktat efter väldigt länge, blev dock en billigare variant. Fick även med mig hem en nyårsklänning (trots att jag inte har någon aning om vad jag ska göra), ett nagellack, två finare vardagströjor och ett par mjukisbyxor. Allt detta för ca. 800:-, vilket är ett sjukt bra pris med tanke på vad jag köpt. 

Ska försöka visa er kläderna eftersom jag använder dem, men ni vet ju hur det brukar gå.


Nu är det käk. Första gången på jag vet inte hur länge som jag unna mig en veckodag. Känns som att vi firar någonting, haha! Detta är verkligen lyx för mig!

(Förlåt för lång text)

Kommentera

Publiceras ej