lurar mig själv

0kommentarer


Ni vet att jag skulle ge ett exempel på någonting nyttigt som jag äter så mycket av att det inte blir nyttigt längre. Detta är ett exempel. Pauluns med hallon och kakao. Den är så god att jag dör. Seriöst typ lördagsgodis för mig. Kan äta huuuuur mycket som helst. Och det ÄR nyttigt och hälsosamt, endast naturliga ingredienser, inget tillsatt socker osv, men det är ju ändå fruktsocker och kolhydrater så att äta så mycket som jag gör ibland är inte bra. 
Allt är liksom OK i lämplig mängd..

Samma gällde det med frukt förut. Jag kunde äta typ 10 frukter om dagen. Nu säger jag absolut inte att frukt är dåligt, inte alls, och äter man frukt istället för exempelvis godis, ja då är det ju super. Men man behöver inte äta tio frukter per dag. För det innehåller som sagt kolhydrater det också, även om det är nyttigt och hälsosamt.
Grejen är ju att jag äter så mycket av detta eftersom jag lurar mig själv och säger "nämen det är ändå nyttigt", och jag måste verkigen säga till mig själv att sluta.
Frukten lyckades jag låta bli tillslut, nu äter jag högst en frukt om dagen, men då äter jag oftast bär två gånger om dagen, så det räcker ju.
Müslin däremot är det tungt med. Därför har jag skrivit en liten lapp åt mig själv att jag bara får äta detta på helgen. Har redan fuskat och ätit det två gånger denna vecka, hahaha fail, men till mitt eget försvar så har jag ätit i liten mängd.. så det går framåt i utvecklingen ändå. 



På tal om annat då.. Idag startade jag dagen med ett grymt bröst- triceps- och axelpass. Därefter blev det jobb till rätt sent ikväll. Var hemma nästan 22.00. Så nu är jag trött och ska bara tvätta facet och borsta gaddarna sen hoppar jag i säng.
Ikväll ska jag INTE se PLL eller Rosewood innan jag somnar, det var så spännande och jag blev så rädd igår att jag drömde massa mardrömmar och kunde knappt sova. Hahaha, alltså.. jag är inte gjord för skräck. 
Däremot ska jag se något avsnitt Vampire Diaries, det är inte lika obehagligt! Det är för overkligt med vampyrer och varulvar och skit.. PLL däremot är så verkligt att man blir rädd. 

Kommentera

Publiceras ej