Julpynt

0kommentarer


Hejhej! Suger på att uppdatera nu, men jag hoppas att det bara är tillfälligt.

Idag har jag och mamma julpyntat och städat för fullt. Hon kom hem kring 1 och sen dess har vi tagit fram all julpynt till nedervåningen. Mitt egna rum gjorde jag redan igår. Min stjärna som ni ser högst upp, fin va?
Det enda som inte är framme är julgranen, men den åker nog upp så småningom.

Pizza blev det till middag. Kommer inte ihåg sist jag åt pizza, måste vara flera månader sen. Den enda "snabbmaten" jag ätit den senaste tiden är kebabsallad. Pizzan var sjukt god, men nu är jag mätt på alla nivåer och kommer nog inte vilja ha pizza på väääldigt länge. 

Annars då? Jaa... vi har pratat engelska hela dagen. Varför vet jag inte, men vi började bara och sen gick det inte att sluta. Blev sjukt konstigt då den första svenska meningen sas på säkert en halvtimme i sträck. Alla typ stannade upp som om det var ett helt främmande språk. Haha jävla random vi är.
Käkat choklad och druckit massa glögg har vi också gjort.

Resten av kvällen har spenderats framför IDOL (tragiskt nog gick Kevin vidare, besviken på svenska folket) och IMDB.
Vi har suttit och diskuterat filmer och skådespelare tills vi tillslut fick agree to disagree.
Vi har helt olika smak. Mamma och pappa gillar liksom tråkiga, pinsamma actionkomedier som "Lethal Weapon" och "Rush Hour", medan jag är mer för exempelvis "The Shawshank Redemption", "The Host" och "The Lord of the Rings" så som ni kanske kan förstå delar vi inte samma uppfattning alls vad gäller "bra filmer".
Jag vill ha mäktiga, gåshud-framkallande filmer, oavsett om det är drama, sci-fi eller annat. Varken mamma eller pappa har någonsin upplevt detta, de tycker att jag är konstig, men jag tycker bara synd om dem, att de aldrig sett en så bra film att det liksom pirrar i magen. För det är jag väl inte ensam om?
Nästa film som står på "måste kollas-listan" är Inception som jag otroligt nog inte sett än. 


MEN nu måste jag sova, joooobbbb imorgon, men jag ska försöka kika in innan det, hehe!

Kommentera

Publiceras ej