morgonpromenad in till stan

0kommentarer


Goddag! (Anledningen att rubriken heter "morgonpromenad" är just att det är morgon för mig och att jag promenerar innan mitt första mål!)
Måste säga att jag valde bästa dagen att GÅ från Hortlax till stan. Det snöar, blåser och är -11 grader, huvva. Meeeen, vad ska man göra? Det är bara att dra på sig ett smile (och en jävla massa kläder) och börja vandra.
Täckisar, filthalsduk, skinhandskar, vinterjacka, underställ och mössa blir dagens första outfit. Sen åker jag nämligen på jobb 14.30-20.30 och då är det minsann mjukisbyxor och en stor tjock kofta som gäller! Självklart mina nya, snygga mjukisar.. inte några gamla, gråa från intersport som man hade då man var lite yngre för att känna sig cool. Gansterbrallorna ligger lite i lä nu får man väl ändå säga.

Annars då? Sovit som en prinsessa inatt, alltså verkligen helt tungt. Så nu är jag utvilad och jag hoppas det håller i sig hela dagen och kvällen, så jag kan fara och träna efter jobbet. Har i alla fall med mitt PWO för säkerhetens skull. Ojojoj, vad skulle jag göra utan PWO? Loveit.

Nä nu måste jag klä mig och sedan börja röra på mig. Vi ses och hörs!

Kommentera

Publiceras ej