Lilla Julafton

0kommentarer



 
 
Igårkväll var det Lilla Julafton hos Öbergs med den traditionella julklappsleken.
Alla hade köpt två paket var för sammanlagt 100 kronor, så det var faktiskt fina grejer man kunde vinna iår! När larmet ringde hade jag 4 paket och jag lyckades få riktigt bra paket också. Två jättefina tomtar, en jul-ljuslykta och en grön ljuslykta. 
Det är alltid så himla roligt, varenda år! Vi körde även "Ryktet går", och om ni inte provat det så måste ni göra det. Så jävla roligt! 

Detta år var lite jobbigt för mig dock, för även om jag hade turen att pricka in en dag där det knappt skulle göra ont i munnen, så kunde jag ju ändå inte äta normalt.. så jag käkade bara potatisgratäng och sås till middag och sen massa efterrätt (glass). Sen kunde jag inte låta bli chokladpralinerna, så jag fick dela dem i smååååå bitar och trycka in dem i käften, men det var värt det!
Lite jobbigt var det också att försöka hålla sig för skratt (det gör ont som fan att skratta), speciellt när man umgås med Hanna.. det går verkligen inte då! Så tillslut gav jag upp, haha.

Den sista bilden hittade jag på kameran idag, ingen aning om vem som tog, men det var inte jag, haha! Men tyckte den blev mysig när den var oskarp så den fick hänga med!


Denna dag har varit mindre bra. Har haft sjukt ont och inte ätit så mycket, vilket har gjort mig väldigt trött (underdrift). Imorse fick jag i mig nada, började käka 15.00 och har sedan dess fått i mig två glas fil, ca. 1 dl potatisgratäng med sås och lite glass. Ska trycka i mig mer glass nu bara för att få upp kaloriintaget lite. Omöjligt att få i sig nog mycket av bra mat just nu. 
Men imorgon ska jag faktiskt försöka vara "nyttig" igen, försöka äta massa ägg och sånt istället. 
Men nu ska jag fortsätta knapra piller, käka glass och se serier på datorn! GÖTT. Ses ikväll.

Kommentera

Publiceras ej