i'm dreaming of a white christmas

0kommentarer


Äntligen är julstämningen fulländad. Vi har fått rejält med snö, i alla fall här i Hortlax, där vi ska spendera julen. Perfekt. -2,8 grader också, vilket är lagomt kallt, inte så man fryser ihjäl, men ändå nog kallt för snön att hålla sig kvar. 
Längtar så sjukt mycket nu, när vi börjat städa inför imorgon, alla julklappar ligger under granen och det är vitt ute. Nu bryr jag mig faktiskt inte om att jag inte kommer kunna äta allt jag vill, eller kunna skratta normalt, nu är jag bara glad över att julen, som alltid, blir så himla, himla bra.

Jag och mamma ska fara till folktandvården i norrfjärden en snabbis och bara kika så att jag inte fått någon infektion. Är lite orolig eftersom jag inte kan äta än, men jag blir glad vad jag än får för besked.. antingen "Allting ser bra ut, du behöver inte vara orolig, det är helt normalt att ha så här ont, du ska se att det snart går över.", då får jag det fastställt så slipper jag oroa mig och kan istället härda och fokusera på annat. Eller så säger de att jag har en infektion, men då fixar ju dom det. Så hur det än blir, så får jag lugna ner mig lite, vilket jag tror jag behöver. 

Kommentera

Publiceras ej