frisk fort

0kommentarer


Äntligen frisk! Fast ni har ju inte ens vetat om att jag varit sjuk på grund av min dååååliga uppdatering här! Hehe. 

Blev i alla fall sjuk i fredags på jobbet och sedan dess har jag verkligen kurerat mig. Aldrig blivit frisk så här fort.
Jag har knappt varit ute och när jag har varit tvungen så har jag klätt mig för hela släkten. Täckisar, mössa, vantar, halsduk, vinterjacka, ullsockar, stickade tröjor och hela köret, trots att jag bara skulle vara ute en snabbis. 
Jag har sovit. Massor. Minst 10 timmar varje natt och en PN mitt på dagen. 
Jag har druckit te, knarkat Strepsils, och ätit rå honung, som förövrigt var disgusting. 
Jag har även ökat mitt kaloriintag under tre dagar för att immunförsvaret skulle kunna jobba på. Det är verkligen viktigt att äta bra och mycket då man är sjuk. Jag ökade inte med så mycket, bara ca. 200 kcal, men ändå. 

Jag gjorde verkigen allt man ska göra, och tack vare det blev jag faktiskt frisk på 4 dagar. Är inte det helt fantastiskt?

Nu ska jag ta en vilodag idag också, men imorgon ska jag försöka mig på lite lättare styrke.. exempelvis axlar och triceps, eller liknande.. inte ben med andra ord. Haha.

Kommentera

Publiceras ej