Dödat benen och pressat kvarg

0kommentarer




Fick till ett så galet jävla bra benpass idag. Var så jävla taggad efter två vilodagar och det märktes verkligen. För trots att jag knappt kunde stå, så fortsatte jag ändå. 


Mitt pass idag:

Breda knäböj 90°
Uppvärmningsset med stång 10-15 x3
9 reps 40kg
8 reps 40kg
6 reps 40kg
8 reps 35kg

Smal benpress >90°
Uppvärmningsset 10 reps 100kg
8 reps 120kg
7 reps 120kg
6 reps 120kg
9 reps 110kg

Utfall i smith med ena benet uppe på en "pall"
Uppvärmningsset 15 reps 3kg
8 reps 15kg
6 reps 15kg
5 reps 15kg
7 reps 13kg

Benspark framsida lår
7 reps 40kg
6 reps 40kg
8 reps 35kg
6 reps 35kg

Lårspark (står ej i kg)
7 reps 6 "enheter" 
5 reps 6 "enheter"
8 reps 5 enheter
6 reps 5 enheter

Smala, djupa knäböj med en platta under hälen och stången på framsida axlar.
6-10 reps x3set ca.15kg
Har ingen aning om hur många eller i vilken ordning, var så trött.



Det jag fokuserar på nu är att försöka höja i knäböjen nu när jag äntligen fått in tekniken. Känns himla bra iaf. Det viktigaste är ju att köra tills man inte orkar mer, oavsett vikt. Kanske låter töntigt men jag bryr mig inte om vad andra tar eller var andra tycker om vad jag tar. Jag skämms inte och den enda jag faktiskt tävlar mot är ju mig själv! Och jag är stolt.

Efter passet klunkade jag mina aminosyror och tryckte en hel kvarg på 500 g. Ska börja äta mer kvarg, så jävla bra mat alltså! 60g bara sådär! Eller det var väl inte "bara sådär", var verkligen tvungen att pressa, men ändå. Hehe.

Kommentera

Publiceras ej