Physalis

0kommentarer


Seriöst jag älskar Physalis. Tycker inte att det är speciellt gott till sallad eller mat, då tar det sura över. Men att bara sitta och mumsa på dem, mm, det är ju som sura godisar. Sött och surt och jävligt tuggvänligt. Konsistensen är ju bara för lovely? Lätt ett av mina favoritbär, för visst är det bär? Tänkte eftersom de även kallas Incabär? Makes sence typ. Just nu är Hallon på en överlägsen förstaplats, sedan kommer jordgubbar och därefter dessa minimånar med björnbär tätt efter. Fattar inte varför jag inte tyckte om bär förut? Enda logiska förklaringen är att jag var jävligt underlig. Tyckte inte om bär, kvarg, sallad, müsli och massa annat, som jag nu älskar. Saker som jag liksom äter varje dag nu. Konstigt det där. 

Väntar på middag. Är galet hungrig. Alltså GALET. For real. Ska bli goooode gott med tacopaj. 

Kommentera

Publiceras ej