Healthy Chocolate Panncakes with Dark Chocolate Sauce

0kommentarer




Ingredienser; Jag orkade bara hälften:
1 skopa One Whey Isolate Milk Chocolate
1 tsk bakpulver
2 msk havremjöl - Mixa havregryn tills det blir mjöl (Jag änvände mig dock av Vetemjöl Special)
2 msk kvarg 
3 äggvitor
Blanda alla torra ingredienser och tillsätt sedan äggen och kvargen. Blanda noggrant för att slippa klumpar.

Chokladsåsen: Mjölk + kakao + sötningsmedel. Eftersom jag älskar mörk choklad så valde jag att ta rätt mycket kakao och framhäva den smaken genom att endast tillsätta ca. 1/2 tsk sötningsmedel. Vill man få bort den beska smaken så är det bara att tillsätta mer sötingsmedel.

Jag använder mig av ett sötningsmedel som heter SWETEX och är köpt på Gymgrossisten. Proteinpulvret är, som ni vet, köpt från Fitnessguru. 

Blanda, mixa, tillsätt jordnötssmör, bär, frukt eller annat som faller er i smaken OCH NJUT.



Jag har hunnit med jobb till 09.00 imorse, natten gick superbra, sovit som en stock. Man är trött hur som helst, men huvudsaken är att jag VET att jag fått sova, då kan jag intala mig själv att jag är pigg och då orkar jag mycket mer. Fake it til you make it, typ. Drog till korpen direkt jag slutade där det blev bröst och triceps. Hatar mig själv för att jag skjuter upp biceps- och magpasset.. men jag vill ju bara träna det roliga ju. Haha, ååh. Ska ta tag i det där imorgon! Nu ska jag ut i solen och påminna mamma om att vi ska, som mamma sa, och jag citerar "prata om en sak". Haha, jag har ju inte varit olydig men är ändå nervös. Vet mamma något som inte jag vet??? HJÄLP.

Kommentera

Publiceras ej