Flytta käken hit, flytta käken dit

0kommentarer


Och så en liten update då.
Igår kom Patrik förbi med Alfons som han sköter medan matte och husse är utomlands. När telefonen ringer 21.06 får Patrik reda på att han tydligen skulle jobba så han skyndade till Hortlaxgården och lämnade därmed Affe här.
Så lilla vovven fick sova med mig i sängen inatt, jävla myshund. Vi tog en 20 min promenad imorse innan Patrik hämtade honom efter jobbet lite över 7. Sen for jag och mamma till Luleå och hon kom (med min hjälp) hem med lite, jag fick med mig en fintröja från Flash.
Anledning till att vi faktiskt var i Luleå var för att jag skulle träffa en tandkirurg. Han kommer nämligen bara upp hit 2 ggr per år. Det gick superbra, trots att 6 olika vitklädda personer grävde mig i munnen och glodde på mig i 20 minuter. Som en av läkarna sa "det är tur att du inte ska sjunga för oss också" True. Tur att jag inte är folkrädd iaf. Nu är det alltså i princip bestämt att jag ska ha tandställning i kanske 6 månader till och under den tiden ska jag hinna dra ut alla mina visdomständer. Sen är det operation som gäller. Övre käken ska flyttas upp och nedre käken ska slipas och dras fram. Blandade känslor. Förväntan, nervositet, lycka, oro osv. Första gången jag sövs ner vilket är lite läskigt, men det är skönt att någonting äntligen händer!

Sorry för dålig uppdatering men har haft fullt upp som ni förstår, vi hann även förbi mormor innan hemfärden också.

Gör en tidig kväll och hoppas på lite mer aktivitet här imorgon!

Kommentera

Publiceras ej