underfunktion av sköldkörtelhormoner

0kommentarer

Alltså skämtar du, är sjuk idag. Orkar inte. Åååååhhhhhh. 
Vaknade imorse och mådde sjukt illa, direkt jag rör mig känns det som att jag ska spy, har lite lätt huvudvärk (mer som att det är tungt att bära det), ont i lederna och extremt ont i magen. 
Sökte på "illamåede ont leder" på google,vet ni vad som kom upp? Symtom på underfunktion av sköldkörtelhormoner:

* Trötthet (speciellt på morgonen) - Aldrig varit morgonmänniska men jut nu är det sjukt, jag orkar typ inte kliva ur sängen. 

* Känslighet mot kyla - plockat fram långkallingar till idag.

* Slem och ont i halsen - Varit extra slemmig några dagar nu, sa till mamma igår att jag trodde jag höll på att bli sjuk fördetsved lite i halsen. 

* Diffus huvudvärk - precis det jag har.

* Migrän- illamående

* värk i muskler och leder - haft i några dagar.

* Depression speciellt på morgonen - seriöst gråtit flera morgonar denna månad. 

* Sämre minne - ex. glömde tandläkartiden, kommer aldrig ihåg mina tabletter jag ska ta (p-piller, vitamin B och för musklerna).

* Torra, svullna ögon - Var helt röd runt om i förrgår och kliar jämt. 

* Hudutslag - För några dagar sedan fick jag värmeutslag på benen

* Svullna fötter - Seriöst klagat på detta! Sagt till Jenny N att jag svällt och blivit kokhet, och att det har varit så skönt att ställa ner fötterna på det kalla golvet i omklädningsrummet. 

Tror visserligen detta bara är en slump och symtomen tillfälligheter, men jag tipsar er att aldrig kolla upp ens egna symtom på internet, man blir paraniod. man tycker att ALLT stämmer in. 
Nu ska jag försöka somna om, lär bli svårt pga illamåendet, men är så trött. 



Kommentera

Publiceras ej