olycksoffer

0kommentarer

Det var riktigt, riktigt roligt på olycksövningen vi fick vara på idag. Det började med att vi fick gå runt och kolla lite, det stod en lite sönderkördbuss och så låg det en tippad bil mot bussen som att de krockat. Sen fick vi gå in i ett rum där vi fick lappar om vilka sorters skador vi hade, puls och andra nödvändiga saker. Sen blev några sminkade med lite röd och vit färg och fick några fakeade sår.

Jag och Jenny fick sitta i den tippade bilen, så det var faktiskt ganska häftigt. De testade en 3 veckor gammal metod som gick ut på att tippa tillbaka bilen med oss i och sedan ta ut oss på olika sätt. Vi låg ju lösa i bilen, så det var lite spännande då de började vicka den. Jenny fick de ut rätt snabbt, men eftersom jag "satt fast" med foten, så var de även tvungna att typ klippa sönder ett fönster och dra bort taket för att sedan kunna lossa min fot, stabilisera min nacke och dra ut mig på en bår. På bilden då man ser bussen bakifrån, så ser man hur bilen stod och såg ut efter!

Så alla ni som går omvårdnands och har chans att testa detta, gör det! Var faktikt himla roligt!























Hittade en rolig dockmask




Kommentera

Publiceras ej