10 små tips!

0kommentarer

Sitter här hemma och funderar, fått lite nattinspiration, och fick lust att tipsa er om 10 bra och lite nyttigare saker att använda sig av! Enjoy.


1. Grönt te. Supergott och superbra för fettförbränningen. 



2. Starka kryddor som också ökar fettförbränningen. Denna gillar jag speciellt eftersom den inte smakar så jättejättemycket så kan man ha den till i princip allt. ÄLSKAR stark mat. Brukar krydda mina ägg med denna!



3. Lågkalori-lingonsylt. Hemma har vi alltid ätit mycket lingonsylt, så såg jag denna en gång och testade den. Då var den inte god, hade en konstig eftersmak och var väldigt sur, men tänkte ge den en chans. Nu kan jag inte äta vanlig sylt utan tycker att den är alldeles för söt och smakar som marmelad. Fy.



4. Bars. Finns ju hur många sorter som helst och är perfekta mellanmål då man exempelvis har bråttom. Gillar mest chokladbars, är en riktig chokladmänniska...



5. Pepsimax. Okej, inte nyttigt-nyttigt, men funkar asbra mot sötsuget, gör nog alla drycker med bara sötningsmedel i. Tackar Jens för att jag blivit beroende. Dock ska man ju alltid dricka vatten i första hand!



6. Grillkrydda. De flesta andra märken har olika sockerarter som en ingrediens, men inte Santa Maria, vilket är awsome då jag använder grillkrydda till a looooot.



7. Koncentrerad citronsaft. Självklart bättre och godare med färsk citron men.. Citron ökar då också fettförbränningen! Gör vattnet speciellt. Sen funkar det asbra på mig, hatar att dricka vatten då jag inte är törstig, men blandar jag i citron kan jag dricka hur mycket som helst, fråga mig inte varför...



8. Is. Perfekt för mig som alltid vill ha nåt i munnen (hehe), nämen, är alltid sugen och vill knapra på någonting, så utan min is en tråkig hemmakväll blir jag crazy. 



9. Bär av alla dess slag. Sjukt nyttiga och bra för hela kroppen. Superbär som de kallas av en anledning. Bra för immunförsvaret, hjärt- och kärlsjukdomar och dessutom förebygger det olika cancerformer och cancertumörer. Så om man vill hålla sig frisk ska man äta bär. Blåbär har ett sjukt högt  ORAC-värde (ett värde som mäter antioxidanthalten i livsmedel), ligger på hela 4400. En gurkas ligger på ca. 60...



10. Ägg. Finns inte så mycket att säga, bra och god mat. Går snabbt och är enkelt!




Hoppas ni tyckte att det var roligt att läsa och fick nåt bra tips! Godnatt

Kommentera

Publiceras ej