55 tråkiga frågor

0kommentarer

Nu har jag läst massa i engelskaboken, väldigt skönt. 
Har ingenting roligt att skriva, så tänkte göra en liten lista!

1. Hur gammal är du om fem år? Lite mer än 22 år!
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Jens och mamma!
3. Hur lång är du? Mätte mig senast förra tisdagen och kan stolt säga 167,5cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Haha, jag kommer inte ihåg...hur kan man glömma sånt? Var säkert Peter Pan.




5. Vem ringde du senast?
Jens tror jag, igår.
6. Vem ringde dig senast? Mamma kanske? Låter rimligt..
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "och jag är lycklig över att jag har dig som bästavän!:)" av Anna, finisanna.


Bild tagen av Anna


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Smsar oftast, men tycker egentligen att det är skönare att ringa. Går fortare, inga missförstånd osv!
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta i 13 år om precis två veckor!
10. När såg du senast din mamma? Sprang just 7 meter för att kunna säga "Nu".
11. Vilken ögonfärg har du? Bruna (som choklaaaaad)
12. När vaknade du i dag? Först klockan 7 för att upptäcka att jag inte var skolfräsch, så somnade om till typ 1.
13. Vilken är din favoritjulsång? Tycker de flesta är ganska tråkiga faktiskt, men känns ändå skönt att lyssna på dem! Julkänslan ni vet.
14. Vilken är din favoritplats? Huummm. Vet inte, finns många platser som jag gillar att vara på, hos Jens mamma, mår så bra när jag är där, mysigt osv! Annars tycker jag om nästan alla ställen som är varma. Inget speciellt land, men älskar hotellrum. Trivs hemma och hos Anna och Matilda. Gillar också att vara i min mosters och hennes familjs stuga i Nurr.
15. Vilken plats föredrar du minst? Vet faktiskt inte, hatar alla ställen som är kalla. 



16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Ingen aning, men jag hoppas att jag har en fin pojkvän/man och kanske barn som jag bor utomlands med, och att jag har ett jobb som jag trivs väldigt bra med. Det är i alla fall min dröm!
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Det mesta. Är ju som sagt rädd för typ allt.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Haha, när regina sjöng i matsalen och skar som fan. Det var festligt.
19. Hur stor är din säng? 200 lång och 120 bred, men har ju snedtak så den känns mindre. Ska dock kanske byta rum med min bror och då skulle jag vilja köpa en större!
20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär, men mina föräldrar har en bärbar som jag brukar använda ibland!
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Väldigt olika.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre, men en använder jag som stöd för ryggen.
24. Vilka städer har du bott i? Äckelpiteå.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Eftersom jag för det mesta fryser så gillar jag tofflor, men på sommarn är det ju alltid mysigast att vara barfota!
26. Är du social? Jag vet faktiskt inte. När jag vill, skulle jag kanske svara!
27. Vilken är din favoritglass? Choklad, choklad och choklad! Eller vaniljglass.. med chokladbitar i. Den bästa blandningen är ju dock trippelchoklad, vanilj med chokladbitar och päron. MUMSSSS.  Eller BJs cookie dough och half baked.





28. Vilken är din favoritefterrätt?
Men guuu, vad svårt. Älskar ju det mesta. Men helst något med choklad. Haha, fetto.
30. Tycker du om kaffe? Försökte börja en gång för länge sedan, men upptäckte att jag inte alls mår bra av coffein i stora mångder.
31. Vad dricker du till frukost? Varierar mellan vatten och grönt te!
32. Sover du på någon särskild sida? Somnar nästan alltid på höger sida, alltså mot dörren, men jag ligger inte så särskilt länge..
33. Kan du spela poker? Försökte lära mig medan min bror hade pokerspel hemma, men det klickade liksom aldrig för mig.
34. Tycker du om att mysa/kela? Inte med vem som helst liksom, men joo nog tycker jag om att kooosaaa.
35. Är du en beroendemänniska? Beroende av vad?
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nää, tror inte det, men anna fyller år precis en månad innan mig.. Gills det?
37. Vill du ha barn? Ja det är klart, någon gång. När jag fått ordning på mitt liv å de.
38. Kan du några andra språk än svenska? Ja, alltså engelska då. Och pyttelite tyska, kan säga typ "ich habe maine heft fergessen" som betyder "jag har blömt mitt häfte", men har ingen aning om det stavas sådär..
39. Har du någonsin åkt ambulans? Hhahaha, jaa. Var rätt liten, fick nackspärr, var tvungen att gå på toa, men tog mig inte. Så ambulansen kom med en potta som jag var tvungen att kissa i. Haha, förnedring, men en kul sådan.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet är ju oftast väldigt kallt, så måste nog ändå säga bassänger.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Spenderar inte så mycket pengar på småsaker tror jag... sparar mycket till nöjen istället! Typ utlandsresor.



42. Äger du dyrbara smycken? Eftersom jag tycker att typ 100 spänn är mycket så antar jag väl att jag gör det!
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Ser på det mesta egentligen, fast har inget favoritprogram. Ser hellre film på datorn!
44. Kan du rulla med tungan? Ja, men inte som Linda Morén dock..




45. Vem är den roligaste människan du känner?
Typ Anna tror jag, eller så tror jag bara det för att vi har så roligt tillsammans! Jens är också ganska rolig, tills han blir too much.
46. Sover du med gosedjur? Ja, 3 stycken.. Ludde (min älsta och älskade hund), Panda Prune och Hugo.
47. Vad har du för ringsignal? Sony Erikssons egna.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Hur liten då? Mamma har nämligen sparat några sjukt gulliga klänningar från då jag var typ 2!
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Hittar ingenring annat än den lilla startknappen på radion.
50. Vilken var den senaste boken du läste? Engelskaboken "Girl in the cellar" som handlar om Natascha Kampusch.



51. Läser du någon dagstidning?
Brukar vanligtvis inte hända, men man läser väl ändå Piteåtidningen då och då.
52. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, men förut, på OKEJ. Har kvar flera av dem så brukar läsa ibland då jag sitter på toa!
53. Dansar du i bilen? Det går väl inte? eller ja, man kan ju röra på armarna... om det räknas..
54. Vilken radiostation lyssnade du till senast? RIX brukar vara på i bilen så man kan inte låta bli att lyssna på alla "nya" hits.
55. Är du lycklig? Jo det skulle jag väl ändå säga att jag är! Visst har man jobbigare dagar, men har så fina människor omkring mig att jag inte förmår mig att vara deppig hela tiden.




Kommentera

Publiceras ej