chokladpudding

0kommentarer

Funderar på att börja skriva sjukt seriöst på labbrapporten till Biologin nu, men känner att det inte alls är lika lockande som chokladpuddingarna som väntar på mig i kylen... Trots detta så ska jag vänta med puddingen som belöning efter jag gjort läxan klart. Eller i alla fall halvklart. 
Lat som jag är så söker jag svaren på google, kopierar innehållet, men skriver om några få ord, så självklart har jag synonymer.se uppe.

Skulle precis söka en synonym för ett ord då jag plötsligt kom på att vi pratade om ordet "begärligt" (begällit) på skolan idag, men alla i klassen hade olika förklaringar till ordet. Nu har jag kollat upp det och kära OP2A, begärligt betyder alltså (enligt synonymer.se) :

1lockandeåtråvärdtilltalandetilldragandefrestandeattraktiveftersträvansvärd,omtycktpopuläreftersökt,
åtråddefterfrågad, lättsåld; smakligaptitlig 2 lysten,fikenangelägenbegiven, längtande, trängtande

Nu vet ni.



Nää, vet ni vad, nu ska jag fortsätta med rapporten och sedan knycka åt mig puddingen!!!! SUGEN. Hörs sen



Kommentera

Publiceras ej